Třídní plán 1. třídy 2019/2020
Září
Školička Barvička je barevná kytička
- Hurá, školka nás volá (2 týdny)
- Moji noví kamarádi (1 týden)
- Tady bydlím já a moje rodina (1 týden)
G = rozvoj hrubé motoriky-běh, skok, poskok
S/Z = sluchové – poznávání zvuků, zrakové – vyhledávání obrázku
Říjen
Podzimní putování
- Co nám les nadělil (1 týden)
- Sbíráš, sbírám sbíráme, na poli i v zahradě (2 týdny)
- Foukej, foukej větříčku
- Draka nehledej jen v pohádkách (1 týden)
- Podzimní strašení (1 týden)
- Odpolední posezení s rodiči – Halloween
M = třídění prvků
L = popis obrázku, reprodukce říkanky, básničky
Listopad
Podzimní putování
- Vlaštovičko leť (1 týden)
Projekt „Barvy“ (1 týden)
- Podzimní putování
- Malíř podzim kreslí v přírodě (1 týden)
- Vánoční čas
- Z pohádky do pohádky (1 týden)
G = rozvoj jemné motoriky – práce se stavebnicemi, puzzle
M = seznámení s číselnou řadou – pomocí říkanek
L = A, E
S/Z = zrakové cvičení – Kimova hra
M = třídění prvků podle barvy
Prosinec
Vánoční čas
- Čerte, čerte, čertíku (1 týden)
- Z pohádky do pohádky (1 týden)
- Čekáme na Ježíška (1 týden)
- Předvánoční posezení s rodiči – besídka pro rodiče
G = rozvoj jemné motoriky – mačkání, stříhání, celková manipulace s papírem
M = třídění podle velikosti – malý x velký
L = procvičování pohyblivosti jazyka, motorické cviky
S/Z = sluchové vnímání – lokalizace zvuku
Leden
Ledové království
- Postavil jsem sněhuláka (2 týdny)
PROJEKT Živly: „Voda teče, vítr fouká, oheň pálí…“ (1 týden)
- Poznáváme svět
- Až já budu velká, bude ze mě… (1 týden)
G = uvolnění celé ruky – svislá čára, cviky
M = množství do tří
L = rozhovory, říkanky, A, E , P
S/Z = zraková diferenciace – odliší výrazně jiný obr v řadě,, detail na obrázku
Únor
Poznáváme svět
- Co děláme celý den a celý rok (2 týdny)
- Ledové království
- Kdepak ptáčku hnízdo máš (1 týden)
PROJEKT „Spolu-kooperace“ (1 týden)
G = uvolnění celé ruky – vodorovná čára, cviky
M = třídění dle druhů, tvoření skupin
L = M, B
S/Z = sluchové vnímání – pozná předměty podle zvuku, zrakové vnímání – rozlišení barevnosti objektů
Březen
Moje zvířátko, kde má domov
- Domácí zvířata a jejich mláďata (2 týdny)
- Hřej, sluníčko hřej
- Příroda se probouzí (1 týden)
PROJEKT „Já a moje oblíbenák nížka“ (2 týdny)
G = rozvoj jemné motoriky – navlékání, trhání, mačkání
M = pojem – hodně x málo
L = procvičování pohyblivosti jazyka
S/Z = sluchové vnímání – říkanky, rozpočitadla
Duben
Hřej sluníčko, hřej
- Svátky jara (1 týden)
- Vstávej semínko, holala (1 týden)
- PROJEKT „Barvy“ (1 týden)
- Čarodějky dobrodějky (1 týden)
Posezení s rodiči – VELIKONOČNÍ TRADICE
G = uvolnění celé ruky – kruh, cviky
M = třídění podle druhu, pojem menší větší
L = rozvoj motoriky mluvidel – napodobování zvuků
S/Z = zrakové vnímání – odlišení figury a pozadí
Květen
Kytička pro maminku
- Moje maminka má svátek (1 týden)
- Máma + táta = MÁTA (1 týden)
PROJEKT: „Třídíme“ (1 týden)
Moje zvířátko, kde má domov
- Kdo žije u potoků, řek a rybníků (1 týden)
G =uvolnění celé ruky horní oblouk
M = pojmy, vztahy – VĚTŠÍ x MENŠÍ, vyšší x nižší
L = I, O
S/Z = sluchové vnímání – zopakování vět ze čtyř slov
Červen
Moje zvířátko, kde má domov
- Zvířátka ve volné přírodě (1 týden)
- Zvířátka z celého světa (1 týden)
- PROJEKT: „Spolu“ (1 týden)
Hurá na prázdniny
- Léto jak má být ( 1 týdny)
G = vodorovná čára
M = pojmy, vztahy – třídění podle tvaru
L = metoda doplňování vět, příběhů
S/Z = zrakové vnímání – vyhledávání částečně ukrytých objektů v obr.
Červenec
Hurá na prázdniny
- Prázdniny u babičky a dědečka (2 týdny)
G = rozvoj jemné motoriky – navlékání, stříhání, skládání, mačkání
Srpen
Hurá na prázdniny
- Řeky a moře (1 týden)
G = svislá, vodorovná čára, kruh