2. třída – Veverky
Provozní doba 2. třídy – Veverky
Po až Pá 6,30 – 16,00 hod. (16,00 – 16,30 hod. jsou děti ve 3. třídě)

TŘÍDNÍ PROGRAM
pro školní rok 2022/2023
II. Třída
„Celým rokem krok za krokem“
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN 2022/2023
II. TŘÍDA VEVERKY
CELÝM ROKEM KROK ZA KROKEM
Motto:
„Každý krůček dál mě láká, s ctnostmi rostu v předškoláka.“
CHARAKTERISTIKA TVP:
Třídní vzdělávací plán je v souladu s cíli předškolního vzdělávání. Vychází z potřeb a zájmu dětí, z jejich přirozeného vývoje a konkrétních podmínek mateřské školy.
TVP odpovídá základním požadavkům na výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku. Je sestaven tak, aby reprezentoval hlavní cíle předškolního vzdělávání:
- Rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení
- Osvojení si základů hodnot, na nichž je založena společnost
- Získání osobní samostatnosti, schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí adekvátně k věku
TVP je zpracován do samostatných bloků. Každý blok je motivován charakterizujícím ročním obdobím, proměnami přírody v daném ročním období a zvyky, které se v daném období nachází.
TVP je plánován v souladu s ŠVP.
Prolínají se v něm všechny výchovné oblasti RVP pro předškolní vzdělávání – oblast biologická, psychologická, interpersonální, sociálně kulturní a environmentální.
Harmonické vztahy, prostředí a harmonická atmosféra jsou základem pro úspěšný průběh předškolního vzdělávání a celkový rozvoj dětské osobnosti. Naším cílem je spokojený kolektiv, navazování a prohlubování přátelských vztahů, rozvíjení empatického vnímání, soudržnost a schopnost uvědomění si, že JÁ A TY JSME MY. Z toho vychází vzájemná tvorba třídních pravidel, průběžné řešení problémových situací, prosociální hry, komunitní kruhy, kooperace při hrách a činnostech, oslava narozenin, společné akce s rodiči, spolupráce se ZŠ, fyzické aktivity pro posílení dětské psychiky.
METODY VZDĚLÁVÁNÍ:
- Spontánní učení – pozoruji, napodobuji
- Řízené učení – dospělý udává směr
- Situační učení – když chceme učit děti o přírodě, vyrazíme do přírody
- Sociální učení – žiji v kolektivu, učím se chápat jeho zákonitosti a začlenit se tak, aby mi bylo dobře
- Prožitkové učení – prožitek umocní poznání
- Kooperativní učení – Spoluprací vymyslíme více, zapojujeme děti do vytváření činností
- Integrované vzdělávání – děti se speciálními vzdělávacími potřebami
- Motorické učení
- Slovní učení
FORMY VZDĚLÁVÁNÍ:
- Spontánní sociální učení
- Vyvážené spontánní a řízené aktivity
- Individuální činnosti a v menších skupinkách
- Komunitní kruh
- Frontální činnosti-vědomosti získané touto formou je lepší dětem předškolního věku prezentovat učením prožitkovým, nebo zařadit více možností (Komenského přístup, učení hrou, frontální učení je vhodnější pro starší školní věk.)
OČEKÁVANÉ POZNATKY, HODNOTY, POSTOJE U DĚTÍ:
- Samostatnost
- Kamarádství
- Poznávání sebe sama, druhých
- Posílení sebedůvěry
- Tvorba zodpovědnosti za své chování a činy
- Seznámení se svým okolím, lidmi, přírodou, zvyky, tradicemi
- Umět si poradit a řešit problémy adekvátně k věku
- Radost z objevování, poznání, seznamování, tvoření
ZAMĚŘÍME SE NA:
- Rozvíjení prosociálního chování – třídní pravidla, emoce, vzájemné vztahy, hodnoty, harmonie v kolektivu
- Rozvíjení jazykových a komunikačních dovedností – logo hrátky, poslech a dramatizace pohádek, rytmické a sluchové hry, poznávání písmenek, vyjadřování myšlenek
- Prohlubování poznatků o přírodě, její proměny, vnímání sounáležitosti s přírodou a úcty k ní – přímé pozorování, experimenty, péče o ptactvo v zimním období, poslech příběhů z přírody, projekty zaměřené na přírodu, uklízíme okolí naší mateřské školy
- Pohybové aktivity – spontánní, řízené, využití rozmanitého náčiní, nářadí, venkovní aktivity, zahrada, netradiční využití přírody, stromů, keřů, pařezů apod.
- Vytváření podmínek pro tvořivost, samostatnost, kooperaci
- Rozvíjení hudebních dovedností – použití hudebních nástrojů, sborový zpěv pod vedením paní učitelky ze základní školy
- Vnímání časové posloupnosti – ráno, poledne, večer, den x noc, roční období, měsíce v roce
- Upevňování praktických dovedností v sebeobsluze – hygienická pravidla, základy stolování, pořádek ve věcech, úklid hraček na své místo
- Bezpečné prostředí – dodržování předem daných pravidel
- Neřešit před dětmi pracovní záležitosti
ZÁŘÍ
Porozumění
„Umění chápat myšlenky, pocity a chování druhých, schopnost chápat souvislosti věcí v životě.“
Já a Ty jsme my
- Já a moje školka 1 týdny
Cíle: seznámení s prostředím MŠ (kam si odkládám věci, kde si můžu hrát, kreslit, číst, kde je WC, umývárna, jídelna), seznámení s kamarády a zaměstnanci MŠ (vzájemně se poznáváme, známe jména kamarádů), seznámení se základními pravidly společného soužití v MŠ, co všechno můžeme společně dělat, rozvoj počátečního prosociálního chování a postojů k druhým
- Já a moji kamarádi 1 týden
Cíle: navazování dětských přátelství, rozvoj schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem, naučit děti přizpůsobit se základním požadavkům MŠ, respektovat dospělého, ostatní děti, jejich rozdílné vlastnosti, schopnosti, dovednosti, uvědomovat si vlastní identitu, svou roli, rozvoj komunikativních dovedností, začlenění mezi vrstevníky, hledání pravidel soužití
- Já a moje rodina 1 týden
Cíle: vytváření pozitivního vztahu k místu a prostředí, ve kterém dítě žije, rozvíjení citových vztahů k rodině, uvědomovat si hodnotu lidské práce – péče rodičů, uvědomovat si vlastní roli v rodině, porovnávání odlišností prostředí rodinného, školního, společenského
vytváření vztahu k obci, k místu, kde žijeme, umět je pojmenovat, orientace v okolním prostředí – okolí MŠ, domova
- Plody naší zahrady 1 týden
Cíle: pojmenování ovoce a zeleniny, seznamování s ovocem a zeleninou pomocí smyslů, příprava zahrady na zimu, využití technických přístrojů – sklizeň řepy, brambor …, význam lidské práce, rozvoj řečových a jazykových dovedností
G = dráha, uvolnění ruky, sledování a nepřerušování linie, postava
S = sluchové – hra „Na kukačku“, naslouchání pohádce, příběhu
M – řazení, stavba komínu a opakování tří barev, malý, větší, největší, porovnávání podle velikosti
L – gymnastika mluvidel – M, B, P, četba před odpočinkem, vyjadřovat srozumitelně svoje přání
Z – Kimovy hry, pozorování přírody, najdi obrázek v řadě, lišící se tvarem
Pohyb –hudebně pohybové hry
Pohádka: Dle tématu a přání dětí (poslech, dramatizace, tvořivé činnost: „O řepě“
ŘÍJEN
Samostatnost
„Umění postarat se sám o sebe, dokázat něco sám.“
Barvy podzimu
- Jablíčkohraní 1 týden
Cíle: pomocí projektu „Jablíčkohraní“ zapojení rodičů do spolupráce s mateřskou školou, pomocí všech smyslů seznámení s úpravou a využitím ovoce a zeleniny, význam pro zdraví člověka – pojem vitamíny
- Začíná foukat 1 týden
Cíle: ve spojení s pozorováním vést děti k chápání změn v podzimní přírodě – barvy, tvary a vůně květin, změny počasí – pozorování „na vlastní kůži“; vnímání barev a tvarů v přírodě i kolem sebe, rozvíjení paměti, fantazie, představivosti
- Skřítek Podzimníček 1 týden
Cíle: práce s přírodním materiálem, využívání všech smyslů při jeho bližším zkoumání, pozorování a prohlubování poznatků o podzimní přírodě v lese, v parku – listnaté a jehličnaté stromy a jejich plody, lesní plody (houby jedlé i nejedlé)
- Podzimní strašení 1 týden
Cíle: dušičky – tradice vzpomínání na zesnulé, Halloween oslava svátků duchů a strašidel, rozvíjení fantazie a představivosti v tvořivých estetických činnostech, práce s přírodním materiálem
M = vyjádření počtu prvků, puntíky, pojmy nejmenší, největší, řazení
L = gymnastika mluvidel – D, T, N,
G – vytrhávání papíru, hra s přírodninami, čára vodorovná a svislá
Sluch – nácvik jednoduchých říkadel, poznávání písně dle melodie
Zrak – najdi obrázek v řadě, který je jiný, barvy na obrázku, jakou barvu má…
Pohyb – říkadla s pohybem, cvičení s míčky (jablko), nácvik hodu horním obloukem, chůze po nerovném terénu
Pohádka: „O strašidýlku“
29. října – Rej strašidel (strašidelné masky), návštěva hřbitova, kostela, VZPOMÍNKA
LISTOPAD
Samostatnost
„Umění postarat se sám o sebe, dokázat něco sám.“
Co ukrývá les
- Strom – symbol života 1 týden
Cíle: záměrné pozorování běžných objektů a předmětů, určování a pojmenovávání jejich vlastností, rozvoj estetické a tvůrčí kreativity, prožívat radost ze zvládnutého a poznaného – strom má kořeny v zemi a k výšinám upíná své větve, dítě má pevné zázemí a rozvíjí fantazii a nadšení z nových věcí
- Lesní zvířátka 1 týden
Cíle: seznámení se s tím, jak se příroda připravuje na zimu, přezimování živočichů, kteří ptáci odlétli do teplých krajin, jak musíme v zimě pečovat o přírodu, vytváření pocitu zodpovědnosti a sounáležitosti s přírodou, pozorování životních podmínek a stavu životního prostředí, poznávání ekosystému lesa
- Počasí a já 1 týden
Cíle: pozorování podzimního počasí (vítr, déšť, mlha…), pokusy s počasím, poznávání počasí všemi smysly, pobyt venku za každého počasí
- Cvičení ke zdraví 1 týden
Cíle: upevňování poznatků o těle a zdraví, pojmenování částí těla, k čemu slouží, co vše ukrývá tělo uvnitř, zdravý životní styl – co mi prospívá a co mi škodí, seznámení s pěti smysly člověka, otužování
G = skládání papíru, dráha se záhyby, let draka, spojování bodů, rohlíky z modelíny, pečeme s dětmi
M = pojmy první, poslední, uprostřed, vedle
L = gymnastika mluvidel – A, E, I, O, U
Zrak – najdi 5 rozdílů na obrázcích, figura a pozadí, najdi na velkém obrázku to, co je dole na malých obrázcích
Sluch – rozlišení slov s vizuálním podnětem-změna souhlásky
Pohyb – dechová a relaxační cvičení, překážkové dráhy
Pohádka: dle tématu a výběru dětí
Projekt: Zuby a návštěva zubního lékaře (pouze na třídě, dle možností)
11. listopadu – svatý Martin
Akce pořádaná školou, které se zúčastníme společně s dětmi. Pečení perníčků s dětmi.
PROSINEC
Laskavost
„Umění jednat citlivě a láskyplně s porozuměním k pocitům a potřebám druhých“
Kouzlo Vánoc
- Čerte, čerte, čertíku / Pohádková fantazie 2 týdny
Cíle: příprava společné slavnosti k přivítání Mikuláše a čerta, oslava adventní doby, navazovat atmosféru pohody, porozumění, rozvíjení esteticky tvůrčích činností slovesné a literární, estetické dovednosti – výtvarné, hudební a dramatické
Cíle: poznávání a vytváření základů pro práci s informacemi, poznávání významu a krásy knihy, vzbudit zájem o knihy, postupně se seznamovat s hrdiny pohádek, porovnávat je, určovat jejich vlastnosti, rozdíly, rozvoj řečových a jazykových dovednosti, rozvoj a kultivace paměti
- Zpívejme koledy 1 týden
Cíle: seznamovat s hudebními nástroji a rytmickými nástroji Orffovy školy, postupně probouzet jemný dětský hlas a jeho příprava na melodický zpěv, ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem, zpívat a zároveň poslouchat ostatní děti ve sboru, učit se naslouchat
- Čekáme na Ježíška 1 týden
Cíle: připomínat dětem a oživovat tradiční lidové zvyky a tradice vánočních svátků, seznamovat se s nimi prostřednictvím her, říkadel, vánočních koled, prohlubování kladných mezilidských vztahů rodinných i kamarádských, prožívat radost z možnosti obdarování, proč je důležité obdarovávat potřebné, těšit se z hezkých zážitků
G = lepení řetězů, kruhy opakované, obtahované
M = geometrické tvary, pojmy z prostorové orientace-nahoře, dole
L = gymnastika mluvidel L (hra na čertíky), V, F
S – poslech a zpívání koled, rozlišení slov s vizuálním podnětem-změna samohlásky
Z – spoj dvě poloviny obrázku, najdi stín, který je odlišný v řadě obrázků, zavřeme oči-relaxace
Pohyb – taneční prvky, čertí taneční škola
Pohádka: O Ježíškovi (Vánoční)
5. prosince – Mikuláš, čert a anděl
21. prosince – první zimní den – bílé oblečení jako vločky, Vánoční nadílka pro děti s vánoční atmosférou a tradicemi
LEDEN
Laskavost
„Umění jednat citlivě a láskyplně s porozuměním k pocitům a potřebám druhých“
Bílá zima
- Zimní radovánky 1 týden
Cíle: rozvoj pohybových dovedností na sněhu, seznamování se zimními sporty, rozlišovat aktivity, které podporují zdraví člověka, vytváření zdravých životních návyků a postojů, rozvoj hrubé i jemné motoriky, koordinace a rozsah pohybu
- Bude zima, bude mráz 1 týden
Cíle: označení přírodních jevů v zimním období, chápání změn počasí, prohlubovat poznatky o zvířatech žijících ve volné přírodě, vytváření kladného vztahu k přírodě – péče o ptactvo, pozorování stop ve sněhu
- Voda teče, vítr fouká, oheň pálí 1 týden
Cíle: experimenty s materiálem a předměty; motivovaná manipulace s předměty, zkoumání jejich vlastností, osvojování si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla, piktogramy)
- Skřítek Pořádníček 2 týdny
Cíle: ekologicky motivované herní aktivity, rozlišovat, co prospívá přírodě a co jí škodí, podporovat a
rozvíjet představu o tom, jak vypadá planeta Země, přivést děti k poznání, že Země je naším společným domovem, objevovat možnosti, jak můžeme o naši planetu pečovat – sběr papíru, třídění odpadků, udržovat pořádek
Z – spoj čarou stejné předměty
G – vodorovná čára zleva doprava
M – pojmy z prostorové orientace-vpředu, vzadu, daleko, blízko
S – zopakování věty ze 4 souvisejících slov, zopakování 3 nesouvisejících slov
Pohádka: O dvanácti měsíčkách
ÚNOR
Starostlivost
„Schopnost pečovat o věci či o někoho, snaha o to, aby něco dobře dopadlo“
Poznáváme svět
- Můj den, můj rok 1 týden
Cíle: poznávání časových vztahů ve spojení s činnostmi, které pravidelně vykonáváme, pojmy – ráno, poledne, odpoledne, večer, dny v týdnu, rok – kalendář, roční období
- Povolání a řemesla 1 týden
Cíle: získávání poznatků o tom, co kdo dělá – profese, zaměstnání, hra – práce, volná činnost, cílená činnost, pojmenovat vše čím je obklopeno, péče o tyto předměty, vážit si jich, motivované manipulace s předměty, upevňování morálních hodnot – vážit si výsledků lidské práce
- Moje tělo a zdraví 1 týden
Cíle: osvojení si poznatků o předmětech denní potřeby, základní hygienické pomůcky a jejich správné užívání, význam osobní hygieny, péče o tělo, odhalovat podstatné znaky a souvislosti, utvářet pojmy – zobecňování, vliv správných životních návyků na zdraví – lékař, nemoci, prevence, stolování, úklid domácnosti, MŠ, pomoc dospělým, správné oblékání a obouvání v souvislosti s počasím, otužování, poučení o nebezpečných vlivech prostředí a způsobech, jak se chránit
- Masopustní rej 1 týden
Cíle: seznámení s tradicemi souvisejícími s koncem zimy, výroba masek, všímat si tradičních kostýmů, barev a chování maškar, vnímání rozdílů mezi tělem lidským a zvířecím, společný rej masek
G = dráha se záhyby
M = pojem stejně
L = M, B, napodobování zvířátek
S = sluchové vnímání – pozná předměty podle zvuku, roztleskat slovo na slabiky, rozpočítadlo
Z – najdi obrázek, který je v řadě jiný, dokreslení objektu
Pohyb – dráha, dřep, výskok
Pohádka: „Otesánek“
16. února – Masopust – rej masek
BŘEZEN
Starostlivost
„Schopnost pečovat o věci či o někoho, snaha o to, aby něco dobře dopadlo“
Hřej, sluníčko hřej
- Příroda se probouzí 2 týdny
Cíle: ve spojení s pozorováním vést děti k chápání změn a proměn přírody v předjaří, první poslové jara, nový život ve větvičkách, keřů a v trávě, lidové pranostiky
- Naše farma/Mláďátka 1 týden
Cíle: zopakování ovoce a zeleniny, příprava zahrady na pěstování, co všechno můžeme pěstovat, co už na zahradě roste, rozdíl mezi domácími mazlíčky a hospodářskými zvířaty, jaký z nich máme užitek, rozvoj řečových a jazykových dovedností – nápodoba řeči zvířat
Cíle: exkurze – hospodářská zvířata, pojmenování, jejich užitek a význam pro člověka, seznamování se s jejich mláďaty, rozvoj smyslového vnímání, tvořivého myšlení, rodí se mláďata nejen na farmě, ale i v lese – poučení o správném chování při nalezení mláďat v lese
- Vynášení Morany 1 týden
Cíle: rozloučení se zimou, přiblížení lidových tradic, nácvik společných písní a básní o Moraně, procházka k Labi, vyprávění o lidových tradicích, jak žili naši předci dříve
G = rozvoj jemné motoriky – navlékání, trhání, mačkání, střídání svislých a vodorovných čar
M = pojem stejně, počet jedna, dvě
L = hlásky H, CH, K, G, J
S= poznávání zvířat podle hlasu, rýmy s vizuální podporou
Z odlišení obrazce, lišícího se horno-dolní polovinou
Pohyb – jak chodí zvířátka – cval, poskoky, skoky
Pohádka: O kohoutkovi a slepičce
8. března – MDŽ
20. března – první jarní den – zelené oblečení
28. března – den učitelů
DUBEN
Zvídavost
„Touha objevovat svět kolem sebe a jeho zákonitosti, chuť zajímat se o sebe i druhé.“
Svátky jara
- Velikonoce 1 týden
Cíle: probouzet fantazii, představivost, radost z tvořivé práce, seznamování s tradicí a kulturou své země, vítání jara, Velikonoce, všímat si moudrosti v lidových pořekadlech, lidové pranostiky, seznamování se společenstvím trávy, květin, stromů, co potřebují k životu, růstu, péče o ně, jejich význam, všímat si rozmanitosti tvarů, barev
- Jaro v trávě 2 týdny
Cíle: probouzet představivost, radost z tvořivé práce, vítání jara, Velikonoce, všímat si moudrosti v lidových pořekadlech, lidové pranostiky, seznamování se společenstvím trávy, květin, stromů, co potřebují k životu, růstu, péče o ně, jejich význam, všímat si rozmanitosti tvarů, barev, zasadit si vlastní zeleninu
- Čarodějky dobrodějky 1 týden
Cíle: připomenutí tradice pálení čarodějnic, rozvoj tvořivých činností dětí v oblastech estetických a jazykových dovedností, pohybových aktivit a obratnosti, poznatky o ochraně vlastního zdraví, propojení života rodiny s činností mateřské školy, vnímat přírodu jako možnost přírodní léčby, možnost využití protidrogové prevence
G = uvolnění celé ruky, nový prvek-dolní oblouk
M = pojem stejně, počet pět
L = rozvoj motoriky mluvidel – napodobování zvuků, hlásky C, S, Z
S = rytmická říkadla s velikonoční tematikou, rozliší slova bez vizuálního podnětu-změna samohlásky
Z vyhledej předměty na velkém obrázku a přilož na správné místo
Pohyb – cvičení podle předlohy – dětská jóga
Pohádka: „O budce“
2. dubna – modrý den – podpora autismu
17. dubna – Velikonoce
22. dubna – Den Země
KVĚTEN
Zvídavost
„Touha objevovat svět kolem sebe a jeho zákonitosti, chuť zajímat se o sebe i druhé.“
Vše kolem nás kvete
- Moje maminka 1 týden
Cíle: posilovat citové vztahy k mamince, vést děti k projevu lásky, pozornosti k mamince, společná oslava ke dni Svátku matek, poznávat roli ženy, matky v rodině; uvědomit si význam rodiny, posilovat vztahy k členům rodiny, poznávat role muže, otce v rodině, seznámit se s narozením dítěte a s péčí o miminko, vést děti k vědomí, že každý někam patříme, máme svoji rodinu, svůj domov
- Barvy kolem nás/Barevný vesmír 2 týdny
Cíle: co je barva, jak vzniká, pokusy s mícháním barev; vytváření povědomí o existenci vesmíru, co je hvězdárna a hvězdy, Slunce, Měsíc, planety, astronaut, kosmická loď apod.
- Skřítek cestovatel/Den dětí 2 týdny
Cíle: Vycházky do přírody, seznamování se s biotopem lučních a vodních živočichů, pochopit vzájemné vazby v konkrétním životním celku, kdo a proč žije v určitém prostředí, chování v přírodě ve vztahu ke zvířatům, neubližovat, ochraňovat;
poznávání ekosystému – les, poušť, moře, kdo tu žije, cizokrajná zvířata, porovnávání ekosystémů, chování v přírodě – uvědomovat si nebezpečí, které přichází z přírody
G = výroba dárku pro maminku, navlékání korálků, opakované kratší spodní oblouky
M = pojmy z prostorové orientace-vpravo, vlevo
L = hlásky Č, Š, Ž
S = rozlišování známých zvuků, rozliší slova s vizuálním podnětem – sykavky
Zrak – vyhledej v řadě obrázek, lišící se detailem
Pohyb – vyvýšená plocha, schody
Pohádka: „Šípková Růženka“
12. května – Den matek
ČERVEN
Zvídavost
„Touha objevovat svět kolem sebe a jeho zákonitosti, chuť zajímat se o sebe i druhé.“
Těšíme se na léto
- Cesta za dobrodružstvím 2 týdny
Cíle: poznávání přírodních a kulturních krás, výlety do přírody, za kulturními památkami, osvojování si dovedností důležitých k podpoře zdraví a bezpečí, zvažovat situace z hlediska bezpečí, radostné loučení s kamarády se školkou; seznámení s letními sporty, bezpečném chování při sportování, letní počasí, správné chování na sluníčku, barvy a vůně léta, základní dovednosti táborníka
- Exotická zvířata 1 týden
Cíle: seznamování se zvířaty ekosystémů pouště, moře, savan, pralesa, (Safari, ZOO), porovnávání cizokrajných zvířat a zvířat naší přírody
- Rozloučení 1 týden
Cíle: poznávání přírodních a kulturních krás, výlety do přírody, za kulturními památkami, osvojování si dovedností důležitých k podpoře zdraví a bezpečí, zvažovat situace z hlediska bezpečí, radostné loučení s kamarády se školkou
G = velké kruhy, pohyb vychází z ramene
M = časová posloupnost-pojmy dříve a později
L = metoda doplňování vět, příběhů, opakování hlásek
Z = zrakové vnímání – vyhledávání částečně ukrytých objektů v obrázku
Sluch – kde zvoní zvoneček, z trojice slov najde rýmující dvojici
Pohyb: pohybové hry dle výběru dětí,
Pohádka: Perníková chaloupka
1. června – mezinárodní Den dětí
21. června – první letní den
* G = GRAFOMOTORICKÉ CVIKY L= LOGOPEDICKÉ PRVKY
M = MATEMATICKÉ PŘEDSTAVY S/L = SLUCHOVÁ / ZRAKOVÁ PERCEPCE